Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет за покупка на 166 с V6 двигател

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Съвет за покупка на 166 с V6 двигател

    Здравейте колеги!

    Обожавам Алфите, но никога досега не съм имал възможността да си купя представител на марката, поради факта, че работата ми налага да пътувам много и думите "Алфа" и "надеждност" по мое мнение са оксиморони. Знам че при правилна поддръжка можеш да разчиташ на всяка кола, но такива екземпляри се намират трудно на пазар, който е замлян от "безпроблемни" що-годе излъскани, спретнати, на под 140к км., основно нововнесени от Италия автомобили. Въпреки това, всеки път като видя някоя 166-ца и очите ми остават в нея. Събрах пари и реших в крайна сметка да си взема такава, като няма да я ползвам по работа, а като хоби автомобил, за неделно шофиране из добри пътища, колкото добри могат да се наречат нашите. Говорим за не повече от 10-15 хиляди километра на година. Спрял съм се на следните два V6 бензинови агрегата - легендарния 3.0 и италианския 2.0 Turbo SOHC. От втория за продан в България има определено повече, отколкото от 3.0, като това е обяснимо с произхода на колите. Имам възможност да си взема 3.0 от Германия, защото пътувам до там често, а пък там има доста такива. Търсих във форума мнения за въпросните двигатели, но освен спорове за разхода при каране с 240км/ч, друго съществено не открих. Интересувам се основно от мнения на собственици, които да споделят основни проблеми на моторите, за какво да гледам при покупка и каквито и да е други съвети. Доколкото разбрах от английски форум, при загуба на синхрон, настройката на DOHC 3.0 по-фина и трудна от тази при SOHC 2.0 Turbo, като не намерих повече подробности по случая. Запознах се с основните проблеми на 166 по ходова част и интериор, но и мнения за нея няма да са излишни. Разхода на гориво и за консумативи не е от съществено значение за мен, така че моля без съвети за покупка на JTD или 2.0 twin spark.
    Благодаря ви предварително за помощта!
    Diesel is the fuel of Satan

    1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

  • #2
    Първоначално публикувано от joros Покажи съобщение
    Здравейте колеги!

    Обожавам Алфите, но никога досега не съм имал възможността да си купя представител на марката, поради факта, че работата ми налага да пътувам много и думите "Алфа" и "надеждност" по мое мнение са оксиморони. Знам че при правилна поддръжка можеш да разчиташ на всяка кола, но такива екземпляри се намират трудно на пазар, който е замлян от "безпроблемни" що-годе излъскани, спретнати, на под 140к км., основно нововнесени от Италия автомобили. Въпреки това, всеки път като видя някоя 166-ца и очите ми остават в нея. Събрах пари и реших в крайна сметка да си взема такава, като няма да я ползвам по работа, а като хоби автомобил, за неделно шофиране из добри пътища, колкото добри могат да се наречат нашите. Говорим за не повече от 10-15 хиляди километра на година. Спрял съм се на следните два V6 бензинови агрегата - легендарния 3.0 и италианския 2.0 Turbo SOHC. От втория за продан в България има определено повече, отколкото от 3.0, като това е обяснимо с произхода на колите. Имам възможност да си взема 3.0 от Германия, защото пътувам до там често, а пък там има доста такива. Търсих във форума мнения за въпросните двигатели, но освен спорове за разхода при каране с 240км/ч, друго съществено не открих. Интересувам се основно от мнения на собственици, които да споделят основни проблеми на моторите, за какво да гледам при покупка и каквито и да е други съвети. Доколкото разбрах от английски форум, при загуба на синхрон, настройката на DOHC 3.0 по-фина и трудна от тази при SOHC 2.0 Turbo, като не намерих повече подробности по случая. Запознах се с основните проблеми на 166 по ходова част и интериор, но и мнения за нея няма да са излишни. Разхода на гориво и за консумативи не е от съществено значение за мен, така че моля без съвети за покупка на JTD или 2.0 twin spark.
    Благодаря ви предварително за помощта!
    Аз съм твърдо за 3,0 мотора. Върви повече според мене а и 2,0 ката се произвежда до 2001ва и после го спират.
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      There's no replacement for displacement както казват братята Хамериканци...
      Нямам си никаква идея за тея 2 мотора...ама зависи, дали ти се слуша блоу-оф или 3 литра под капака
      Aз лично ей така бих си взел 3-те литра...пък после каквото стане
      156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

      OEM & Ventura Garage
      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

      Comment


      • #4
        Лично и аз съм за 3.0, звука няма равен, прави ми впечатление че максималния въртящ момент идва чак при 5000 оборота, което е добра новина за ушите ми, но пък турбото има дори с 5nm повече и обяснимо идва още при 2500 оборота. Ще се радвам някой да се обади ако е оглеждал на място предлаганите в интернет в България за момента 2.0 turbo или някой от двата 3.0 на пазара, за да знам тази седмица кои да погледна и кои не.
        Гледах списъка със сервизите във форума и останах с впечатлението, че има достатъчно компетентни майстори, които да се грижат за машината. Дано да е така. Ще съм благодарен и ако споделите впечатления за наличността в България на някои ключови резервни части/консумативи за двата мотора.
        Diesel is the fuel of Satan

        1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

        Comment


        • #5
          3.2????
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #6
            3.2 се предлага за колите след фейслифта, а те са малко над границата на бюджета ми...
            Diesel is the fuel of Satan

            1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

            Comment


            • #7
              Заради тоя откъс ти го вметнах това.....
              Първоначално публикувано от joros Покажи съобщение
              Разхода на гориво и за консумативи не е от съществено значение за мен
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #8
                Колега, аз съм кара автомобил с двигател 3.0 V6, автоматик, но не алфа, и еднинствено мога да кажа - съжалявам че се разделих с нея. Сега пак обмислям покупката на 3.0 V6, автомат но на алфа ромео и 166.



                http://www.autohaus-steinberg.de/fah...=detail&id=263
                Last edited by todorgg; d.m.y г., 15:10.
                Alfa Romeo 166 2.4 jtd 1999

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от todorgg Покажи съобщение
                  Колега, аз съм кара автомобил с двигател 3.0 V6, автоматик, но не алфа, и еднинствено мога да кажа - съжалявам че се разделих с нея. Сега пак обмислям покупката на 3.0 V6, автомат но на алфа ромео и 166.



                  http://www.autohaus-steinberg.de/fah...=detail&id=263
                  Изглежда страхотно
                  Аз загледах една V6 3.0, ръчни скорости, в Бургас http://www.car24.bg/pcgi/car.cgi?act...Alfa-romeo_166 Изглежда добре на снимките, но ми е доста далече, пък и нямам път натам да я погледна. Ако някой ден ти се прислуша V6 саундтрак, можеш да я навестиш и ще се радвам да споделиш после в какво състояние е
                  Diesel is the fuel of Satan

                  1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

                  Comment


                  • #10
                    И аз съм се замислял кой от двата двигателя е най-добре . Срещат се също при GTV и 164 , та ще е интересно ако някой изкаже преки впечатления На мен тази ми грабна окото - цък .
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v Distinctive
                    Fiat Punto Mk1 1.2 Fire
                    Ex: BMW E61 530 Xi

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от RoMeO_156_GTA Покажи съобщение
                      И аз съм се замислял кой от двата двигателя е най-добре . Срещат се също при GTV и 164 , та ще е интересно ако някой изкаже преки впечатления На мен тази ми грабна окото - цък .

                      доста хубав екземпляр
                      Alfa 166jtd,1999

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от RoMeO_156_GTA Покажи съобщение
                        И аз съм се замислял кой от двата двигателя е най-добре . Срещат се също при GTV и 164 , та ще е интересно ако някой изкаже преки впечатления На мен тази ми грабна окото - цък .
                        Ще се свържа скоро със колегата! Мерси много за линка, пропуснал съм обявата!
                        Diesel is the fuel of Satan

                        1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

                        Comment


                        • #13
                          Ще споделя впечатления, ако някой също търси подобни коли. Днес разлгедах две Алфи за продан в София, които отговарят на критериите - 2.0 V6 Turbo или 3.0 V6.

                          Първата е 2.0 турбо http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...784&f1=details
                          Имахме късмета, че колата беше отключена и никой не дойде да ни "обслужи", като успяхме да я огледаме обстойно.
                          Има дребни забележки отвън, като основното е, че багажника има разминаване с купето - вижда се дори на снимките как се разминават фаровете. Багажникът е надран с ключ, но няма видими следи от удар, не ми е ясно защо така се разминава линията. Интериорът е доста добър, има дребни забележки, но все пак колата не е нова, както се твърди в обявата. Има пълен комплект алфа инструменти, резервна гума с джанта като тези, които са на колата, но няма CD чейнджър. Не можах да изпробвам всички ел. системи и да я покарам, ще кажа защо след малко. Гумите отзад бяха износени що-годе равномерно, което ще рече че окачването отзад е в горе-долу добро състояние. Джантите са леко одраскани, но нищо фатално, гумите обаче са за смяна. Спирачните дискове и накладките са в добро състояние.
                          С отварянето на капака, започват проблемите - хората са се постарали да излъскат двигателя и да хванат окото на клиентите, но не са се сетили да махнат лепенките от последната смяна на масло в Италия, случила се на около 180000 км., а според обявата, колата е на 94000 км. Двигателят беше топъл, и имахме възможността да видим "пораженията" върху иначе чистия двигател. Има теч на масло от един маркуч, но не е нищо фатално, скобата е прекалено натегната и го е прекършила. По-притеснителното е, че като погледнах от вътрешната страна на предната лява джанта и калник, всичко беше обилно олято с масло/смазка -много гъсто беше. Обилно, ама наистина обилно. Не го проследих, защото корите пречеха, но изглеждаше лошо. Като извадих щеката на маслото, маслото по щеката беше черничко, което за бензинова кола .. хм .. не е особено добре. Проблемът беше не в това, а във факта, че като отворих капачката за наливане на маслото, от вътрешната страна на двигателя имаше страшно много полепи, обгоряло беше като за световно, като твърди частици и боклуци се бяха насъбрали на купчинки, включително и по самата капачка, изглеждаше направо потресаващо. Антифриза беше лайняно кафяв и може би никога не беше сменян, а вътре плуваха неща, чиито произход не успях да установя. Това ме отказа да търся някой да ми даде ключа да я запаля и покарам.

                          Втората е с 3.0, http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...134&f1=details знаех че ще е кошница, но реших да отида да послушам малко V6 саундтрак. Боята имаше забележки, задната броня малко се беше смачкала, отпред също не беше перфектна. Отзад багажникът отказваше да се затвори, а вътре все едно някой беше хвърлил ръчна граната и го е затворил - беше мърляв, корите бяха навсякъде, някои счупени други сгънати. Инструменти и резервни гуми нямаше. В предната част на рамата някой беше млатил с чука, отзад не успях да огледам добре. Отвътре беше мърлява и миришеше лошо, кожата беше леко захабена, облегалката доста, но нищо фатално и необичайно. Скоростният лост беше изтъркан здраво. Имаше петна от влага по тавана. Двигателят не беше мит, което за мен говори добре, но имаше отново 1-2 видими теча на масло отново от съединения на маркучи. Не успях да го огледам добре, защото трима от автокъщата ми седяха на главата. Не огледах маслото и не свалих капачката да видя вътре какво е положението. Сложиха й акумулатор, запалихме я и ми направи впечатление, че много бавно поема и реагира мудно като й дадеш газ. Оборотите ги катереше бавно, но звукът пък беше добър. Имаше свистене от ангренажа. Не я карах, нямаше къде, беше "удобно заклещена" от други трошки, но и не изгарях от желание. Гърнето беше ОК, при запушване двигателят променяше шума си, което ще рече, че нямаме "пробойни" по системата. Като в бръкнах в накрайника с пръст и разтърках чернилката по пръста си, почти нищо не остана по него, което е относително добър показател. Не успях да проверя задното окачване, но гумите бяха равномерно износени.
                          Продавачът с цялата си наглост ми каза че е много нова - само на 24000 км. Най-вероятно са махнали последната нула от показателя на километража. Нямаше карта и ICS-а беше заключен, пича каза че била "тука някъде", съответно не можах да видя дали климатроника работи и дори не се занимавах да проверя останалите ел. джаджи. Продавачът ми каза да я изключа след около 3 минути работа, защото акумулаторът му бил паднал.
                          Може би на някой компетентен колега колата може да му свърши работа за донор или за хоби работа по нея, но аз търся нещо по-запазено. Цената според мен е много висока, пича отказа да коментираме цената ако не нося парите в мен ...

                          Това е засега, май много изписах, но се надявам да е от полза на някой. В петък ще видя още едно "турбо" в Пловдив и ще пиша ако намеря време.
                          Last edited by joros; d.m.y г., 17:49.
                          Diesel is the fuel of Satan

                          1999 Alfa Romeo 166 3.0 V6, Aurora Nuvola Pearl

                          Comment


                          • #14
                            Успех колега.

                            Сърцата са по-капризни от умовете.

                            Comment


                            • #15
                              Мале мале какви коли За съжаление това е нашата действителност по автокъщите Щом ходиш по Германия, бих се свързал с колегата Жоро - desmo_driver . Има история и изглежда чудесно Поне на мен ми е фаворит .
                              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v Distinctive
                              Fiat Punto Mk1 1.2 Fire
                              Ex: BMW E61 530 Xi

                              Comment

                              Working...
                              X